وبلاگ

بهترین راه برای پاک‌سازی پوست

واقعاً چه صورت جذاب و شفافی داری عزیزم. این تعریفی است که هر خانم یا حتی آقایی د.ست دارد از زبان دوستان و اطرافیانش بشوند. اما آیا راز داشتن یک صورت زیبا و شفاف را می‌دانید؟ آیا با بهترین راه برای پاک‌سازی پوست آشنا هستید؟ اگر جواب شما به این سؤالات منفی است هبه صفحه درستی هدایت شده‌اید. پاک‌سازی پوست در واقع اولین قدم برای داشتن پوستی تمیز، روشن و شفاف است. بعضی از افراد فکر می‌کنند هنگامی که صحبت از پاک‌سازی پوست می‌شود منظور این است که پوست خود را خوب بشوییم و آن را خشک کنیم. این طرز فکر کاملاً غلط است. اگر به دنبال بهترین راه برای پاک‌سازی پوست می‌گردید، این مقاله را مطالعه کنید.

منظور از پاک‌سازی پوست چیست؟

به بیانی زیبا پاک‌سازی پوست در واقع عبارت است از ” مراقبت از پوست و ازبین‌بردن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده آن “. به همین ترتیب پاک‌سازی پوست باعث می‌شود تا پوستمان کمتر با باکتری‌ها در تماس باشد و در نتیجه از مسدودشدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند. همین راهکار ساده باعث می‌شود پوست شما درخشان‌تر و شاداب‌تر از قبل به نظر برسد. با این که پاک‌سازی پوست کار بسیار ساده‌ای است؛ ولی بعضی از افراد تصور دیگری از آن دارند و دست به کارهای عجیب‌وغریب برای داشتن پوستی بهتر می‌زند. در ادامه بهترین راه برای پاک‌سازی پوست را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بهترین روش پاک‌سازی پوست در ۵ مرحله

پاک‌سازی پوست در واقع اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و شفاف است. ما در ادامه قرار است بهترین راه برای پاک‌سازی پوست را در ۵ مرحله به شما عزیزان آموزش دهیم. این ۵ مرحله به قرار زیر است:

۱.    اگر آرایشی از قبل دارید، آن را پاک کنید
برای حذف آرایش باقی‌مانده بر روی صورت از شوینده متناسب با نوع پوست خود استفاده و تمام آرایش خود را پاک کنید. همچنین اگر پوست چربی دارید، حتماً از یک پاک‌کننده بر پایه آب استفاده کنید. در این مرحله تا جایی که می‌توانید از صابون‌ها برای پاک‌کردن آرایش خود استفاده نکنید.

۲.    صورت خود را با آب گرم شستشو دهید
حال که شوینده را بر روی پوست خود زده‌اید وقت آن است که با آب گرم صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از آب داغ برای شستشو صورت خود استفاده نکنید. آب داغ ضررهای خاص خودش را به پوست می‌زند و می‌تواند تأثیر شوینده صورت شما را به طور کامل از بین ببرد. از طرف دیگر، می‌توانید آب میسلار را نیز برای شستشو صورت انتخاب کنید. آب میسلار یا همان میسلار واتر در واقع نوعی پاک‌کننده است که به‌منظور حذف و از ین بردن ناخالصی‌ها و آلودگی‌های روی پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۳.    خشک‌کردن صورت
قدم سوم در بهترین راه برای پاک‌سازی پوست خشک‌کردن صورت است. با استفاده از یک حوله نرم و تمیز صورت خود را کاملاً خشک کنید. به یاد داشته باشید حوله مخصوص صورت را برای خشک‌کردن صورت انتخاب کنید و از سایر پارچه‌ها برای انجام این کار استفاده نکنید.
۴.    استفاده از تونرها
تونر صورت در اکثر داروخانه‌های معتبر کشور یافت می‌شود. مقداری از تونر را بر روی یک‌تکه پنبه بریزید و با ملایمت صورت خود را پاک کنید. استفاده از تونرهای مزیت‌های خاص خودش را دارد. تونر ازیک‌طرف به ازبین‌بردن ذرات آلوده باقی‌مانده بر روی پوست کمک می‌کند و از طرفی دیگر ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و باعث تعادل PH پوست می‌شود. این را هم بدانید که اگر پوست شما مستعد به‌وجودآمدن آکنه است، از تونر حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید. تونرهای مبتنی بر اسید سالیک در درمان آکنه می‌توانند مؤثر واقع شوند.

۵.    مرطوب کردن پوست
در ادامه مقاله بهترین راه برای پاک‌سازی پوست به مرطوب کردن آن می‌رسیم.  مرطوب کردن پوست بعد از انجام تمام چهار مرحله بالا امری ضروری و مهم تلقی می‌شود. از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که برای پوست شما تولید شده باشد و با پوست‌تان سازگار باشد. همانند مرحله قبل تمام‌صورت خود را با مرطوب‌کننده تماس دهید. همین کار ساده پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و نیاز به استفاده از محصول دیگری نیست. هیدراته شدن پوست بدین معنی است که پوست‌آب کافی را برای تغذیه در اختیار دارد و دیگر از خشکی یا اگزما پوست خبری نیست.
تا اینجا با استفاده از محصولات و مواد موجود در داروخانه‌ها به بررسی پاک‌سازی پوست پرداختیم. در ادامه می‌خواهیم بهترین مواد برای پاک‌سازی پوست در خانه را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱.    شیر
شاید حمام شیر بهترین راه برای پاک‌سازی پوست در گذشته و حال باشد. حتماً واژه حمام شیر به گوشتان خورده است. سنتی که مخصوصاً درگذشته بسیار محبوب و معروف بوده است. هنوز هم حمام شیر جوز بهترین راه‌ها برای پاک‌سازی پوست به شمار می‌رود.

۲.    خیار
نام‌نبردن از معجزه کشک و خیار در تسکین و پاک‌سازی پوست کار بسیار اشتباهی است. خیار خنک است و به بهبود لک روی پوست خیلی کمک می‌کند. خیار همچنین رطوبت پوست را تا حد زیادی حفظ می‌کند.

۳.    عسل
عسل خاصیت جذب‌کنندگی دارد و رطوبت هوا را به سمت پوشت شما می‌کشاند در نتیجه با استفاده از عسل پوست باطراوت و شادابی خواهید داشت.
نتیجه‌گیری
پاک‌سازی پوست روندی بسیار ساده ولی درعین‌حال مرحله‌به‌مرحله و دقیق است. طبق موارد گفته شده برای دانستن بهترین راه برای پاک‌سازی پوست ابتدا صورت خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید و سپس صورت را با شوینده مناسب شستشو دهید. خشک‌کردن صورت در گام سوم با یکم حوله نرم و تمیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بعد از خشک‌کردن پوست استفاده از تونر به‌شدت توصیه می‌شود. تونرها به پوست جلا می‌دهند و زیبایی آن را چندین برابر می‌کنند. آخرین مرحله در مقاله بهترین راه برای پاک‌سازی پوست به مرطوب‌کننده‌ها اختصاص دارد. مرطوب‌کننده عضو جدایی‌ناپذیر در هر روتین پوستی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری: